Sunday 31 July 2011

Kisah DiBulan Ramadhan

Aku ada cerita nak di kongsikan dengan semua pengunjung blog ini...
ceritanya mcamnih....
Semasa aku kecil,kira-kira dalam 12tahun lah...
Time tuh kan sekolah cuti...
Dahlah tengahari tuh cuaca panas terik...
sampai kipas yang dipasang uh sudah mencapai tahap limit..
masa tuh pulak omak ayah aq xda at rumah..
aku berkata lah dalam hati ..
"line clear"....
aku turun senyap-senyap pergi ke dapur...
masa tuh aku duduk rumah uwan aku dulu...
aku senyap2lah...
aku jumpa ayam goreng....
pastuh aku pandang kiri..aku pandang kanan...
aku ambik dan sorok...
pastuh aku bawak masuk dalam bilik air....
aku makanlah senyap2..nak elak dari orang tahu..aku jiruskan air supaya orang ingat aku tengah mandi...
selepas selesai uh..aq sorok2 gi bukak peti ais..
ada pulak air buah-buahan  dalam peti ais..
aku apa lagi minumlah senyap2..
pas minum uh lega....
bila petang tuh..
ayah aku tanya...
"mana poi eh air nih..dah tinggal sotongah...."camtuhlah ayat eh,,eden un xingat...
aq selamba lah cakap...
barangkali botol bocor agak eh..tuh yg tinggal setengah tuh...
tapi lepas tuh ada jugak aku curi2 tapi tak ketahuan..hahaha
biasalah tuh.hurm..tapi bila dah dewasa nih xda lah sampai niat nak curi lagi da..
dosa woooo.....!
hahah...

No comments:

Post a Comment