Friday 2 September 2011

Menjelang Pagi Raya

           Sorrylah kengkawan....aku baru hari nih dapat update blog sebab aq busy..maklumlah rayakan...orang datang rumah aku ni xkira masa...orang tengah terberak un dia nak datang,orang tengah Menyuap un beri ,salam..adoi..kacau mission betullah.tapi apa2 pun...aq nak citer ngn kowrang nih....
            Pejam celik-Pejam celik dah habis kita berpuasa sebulan dalam tahun 2011 nih kan...Kowrang xrasa sekejap je ke puasa nih...rasa xmacam kita masa kecik dulu-dulu..mcm dulu..nak berbuka un terasa macam 3hari dah xmakan..padahal time tuh baru pukul 1 petang..Azan yg berkumandang disangkakan azan maghrib tetapi rupa2nya baru azan zuhor...Adoi,keseronokan berpuasa masa kecik dulu xkan dapat ku lupakan sampai bila-bila..
              Menjelang je 1 syawal,bergemalah takbir raya...Takbir raya berkumandang di seluruh negara xkiralah yang mendengar itu muslim atau non muslim...Semuanya berkongsi kegembiraan bersama.Hari raya aq tahun nih xlah semeriah macam tahun lepas tapi bolehlah..Lagipun tahun nih jumlah kunjungan tetamu ke rumah aku xramai sangatlah just boleh tahan..xdalah sesibuk tahun sebelumnya dek melayan kerenah tetamu tak habis-habis..
              Ha..bila raya puasa menjelang,pasti ramai family berebut-rebut nak wat Open House...Tapi aq tahun nih xdalah wat special sangat macm tahun lepas just buka pintu,buka tingkap dah cukup..pastuh makan jelah apa yg disediakan at atas meja tuh..Aku just pergi rumah orang wat Open House jelah...Dapat makan free N dapat gaklah menambahkan boreh at rumah uh sobab xberusik2...xgty pak mail oi......
              kengkawan,aq minta maaf sangat2 sebab aq xda gambar raya nak kongsi bersama ngn kowrang semua tapi aq janji.nnti kalau aku dah ada gambarnya..aq akan masuk dalam blog nih ea..Nanti kowrang boleh tengok..Aku nak tunjukkan kat kowrang semua gambar aku bersama kengkawan aku..kawan-kawan...kawan nak tahu tak,kawan aku kan comel..kitorang kawan start tahun nih..Aku un mula2 xsangka jugak camner aq leh kawan ngn dia..Mak aq un tertanya2 camner aq kawan ngn dia...AHAHAHAHAHAAHA...xdapek aq nak jawab camner nyer....Tapi apa2 pun,aq berjanji pada diri aku.Aku akan cuba supaya tidak perselisahan faham dan aku ingin sangat Akrab seperti Sahabat.....
                 K lah kawan...aku nak chow dulu yer...hurmm.....nanti kita sambung lagi k..
nanti aku update gambar raya aq ea...nanti kowrang tengoklah k...K semua....
                                 
                                                      ....... ASSALAMULAIKUM...... 

No comments:

Post a Comment